Werkwijze

Mijn methode noem ik de MBA2-methode, dat staat voor Menselijke Organisatie Analyse, waarbij de kwadraat staat voor de exponentiële winst die mijn methode oplevert. Ook verwijst MBA naar mijn titel: ik ben afgestudeerd op het gebied van persoonlijk leiderschap. Leiderschap, verwachtingen en samenwerking zijn de kern waar het om draait in organisaties. We worden nu met deze corona crisis meer dan ooit met de neus op deze feiten gedrukt. Mijn uitgangspunt is dat als het organisatiebelang gediend is, dit gelijktijdig het personele belang dient en andersom. Ik ga voor bezieling en betrokkenheid.

Interne organisatie analyse

Ik heb al diverse organisaties in de publieke sector geholpen met het (her)vinden van hun ziel, met het naar boven halen van wat hun uniek maakt en richting geeft voor de toekomst. Met behulp van strategische gesprekken, reflectietechnieken en (soms confronterende) vragen zet ik de verdiepingsvraag centraal: is het waarom van de organisatie nog helder voor iedereen? Ik neem daarbij ook de onderstroom mee, dat wat niet zo hard gezegd wordt door de medewerkers. Dat medewerkers hun passie terugkrijgen of hervinden. Door empathisch te luisteren kan ik dit naar boven brengen. Hieruit volgt een heldere analyse die de problemen en blokkades zichtbaar maakt. We kunnen daarna direct aan de slag met een plan van aanpak voor een nieuwe strategie.

"Men dient wel te bedenken dat er niets moeilijker is om uit te voeren, niets minder kans van slagen heeft, niets gevaarlijker is om aan te beginnen, dan het wijzigen van de bestaande orde."

Niccolò Machiaveli

Communicatielijnen binnen een bedrijf

Bij de uitvoering van dit plan betrek ik – afhankelijk van de organisatie omvang – alle medewerkers. Dit bereik ik door op de juiste wijze te communiceren, want communicatie is essentieel. Met vernieuwende presentaties, workshops en masterclasses breng ik mijn bezieling over op management en medewerkers. Als organisatiecoach zorg er ook voor dat de managers op dezelfde heldere wijze gaan communiceren naar de medewerkers. Het resultaat hiervan is dat de energie weer gaat stromen. Lees meer over de resultaten van mijn methode.

 

VIP-methode

Je kunt de medewerkers bovendien helpen hun persoonlijke kracht te (her)ontdekken en in te zetten voor het bedrijf door te kiezen voor de VIPfactor lees meer over de VIPfactor

Medezeggenschap

Een belangrijk orgaan tussen management en medewerkers is natuurlijk de medezeggenschapscommissie. Hoe zorg je ervoor dat de medezeggenschap als meerwaarde gezien wordt voor de organisatie? Meer over de medezeggenschapscommissie profileren.

Workshops en masterclasses

Naast de Menselijke Bedrijfs Analyse en de VIP-methode is het ook mogelijk om te kiezen voor een op zichzelf staande workshop en/of masterclass. Ik ga dan met jullie aan de slag met waar de organisatie behoefte aan heeft.

 

Organisatiecoach

Ik ben er om een verbinding te maken tussen management en de medewerkers en jullie te coachen in dit veranderproces. Ik breng ook de ‘onderstroom’ naar boven, verbind hoofd en handen, ratio en gevoel, beleid en uitvoering. Leiderschap werkt twee kanten op: het management geeft richting en de medewerkers kiezen ervoor die richting te volgen. Jullie gaan verbindend leiderschap uitoefenen door samenwerken, vertrouwen, open en actief communiceren en informeren. Jullie visie is helder en activerend. De medewerkers zullen dit leiderschap beantwoorden door ook open en verbindend te gaan communiceren. Waarom? Omdat er een veilige omgeving is gecreëerd.

Meer weten?

Wat dit allemaal oplevert aan inzichten, werkplezier en focus kunnen mijn enthousiaste klanten het beste vertellen. Lees meer over de resultaten. Wil je verder praten over een maatwerk-traject? Neem dan vrijblijvend contact op.

 

 

 

Deze methodiek kan ik ondersteunen en tot een succes maken voor jouw organisatie.
Het toepassen van deze methodiek is een succes is geworden bij de Koninklijke Marine in Nederland.

 

 

 

"Beaart verstaat de kunst om anders naar je eigen organisatie en gedrag te leren kijken."

Wim Kooyman

De VIPfactor interviews

Het is belangrijk dat je dingen doet die bij je passen. In mijn vele jaren bij Defensie heb ik gezien dat een organisatie zichzelf kan verliezen in systemen en structuren. Er is geen oog voor de kwaliteiten van de medewerkers. Hierdoor worden talenten van veel medewerkers niet optimaal benut.

Terwijl het beter kan!  Je kunt als medewerker zelf een succesvolle carrière en een gelukkiger leven creëren. Daar heb je wel een beetje moed voor nodig, want dat gaat niet automatisch. Maar ook moet de organisatie inzicht krijgen, meedenken en vooral in actie komen.

Wil jij de talenten van jezelf, jouw collega’s en medewerkers beter benutten? Ik kom graag met je in contact!